Założenia i cele projektu :

·    Podniesienie jakości kształcenia w zakresie j. angielskiego oraz przedmiotów ścisłych

·    Korzystanie z nowoczesnych technologii na lekcjach

·    Baza materiałów do samodzielnej nauki dla uczniów

·    Rozwijanie przedsiębiorczości uczniów ( własna inicjatywa uczniów, np. mini przedsiębiorstwo) 

·    Rozwijanie współpracy ze szkołą w Cefalu we Włoszech ( obserwacja lekcji, wspólne działania uczniów obu szkół)

 

Założenia zrealizujemy poprzez:

·       Udział w 2  szkoleniach ICT we Włoszech( 4 os.)

·       Udział w kursie przedsiębiorczości w Grecji ( 2 os.)

·       2 obserwacjach lekcji w szkole w Cefalu  ( 4 os.)

·       2 kursach j. angielskiego we Włoszech ( 4 os.)

 

 

PRZYGOTOWANIE DO REALIZACJI MOBILNOŚCI

 

·      Uczestnicy potwierdzają chęć udziału w projekcie wypełniając ankietę do 15 grudnia 2019

·      Komisja złożona z osób niebiorących udziału w projekcie dokonuje analizy ankiet kandydatów i sporządza listę  uczestników poszczególnych mobilności wraz z listą rezerwową

 

 

REGULAMIN WYBORU UCZESTNIKÓW MOBILNOŚCI

 

·      Dobra znajomość j. angielskiego ( w przypadku kursu ICT, przedsiębiorczości, job shadowing) ( certyfikat – 1 pkt.)

·      Jasny, sprecyzowany cel działań nauczyciela po odbytych mobilnościach wpisujący się w założenia projektu ( 1-3 pkt.)

·      Wkład włożony w tworzenie projektu ( wniosek aplikacyjny) ( 1 pkt.)

 

Opis projektu

 

Projekt pt: 'Skuteczny  proces nauczania w oparciu o kompetencje XXI wieku i edukację cyfrową' zakłada podjęcie szeregu działań aby zwiększyć efekty nauczania w całym Zespole Szkół ( liceum ogólnokształcące, liceum plastyczne, szkoła podstawowa)  szczególnie w zakresie  przedmiotów egzaminacyjnych. Oprócz wykorzystywania nowoczesnych technik ICT na lekcjach, wprowadzenia do planu pracy szkoły konkursów opartych o zastosowanie nowoczesnych technologii nasze działania mają również  budować motywację uczniów do samodzielnej nauki poprzez wykorzystanie ich mocnych stron i zainteresowań techniką cyfrową (stworzenie otwartych zasobów internetowych dla uczniów z materiałami, filmikami edukacyjnymi, aplikacjami z wielu, a docelowo wszystkich przedmiotów). Projekt zbudowany jest również wokół innych kluczowych kompetencji XXI wieku (przedsiębiorczość, inicjatywność, komunikacja w j. obcych, ekspresja kulturowa, kompetencje matematyczne), których opanowanie umożliwi uczniom skuteczność na rynku pracy. Tu głównie chcemy rozwijać potencjał nowego LP wykorzystując również  zaobserwowaną u uczniów naturalną inicjatywność, chęć działania, która przekierowana zostanie w kierunku praktycznym (wymagający rynek pracy) - uczniowie, przyszli artyści, ceramicy, graficy komputerowi założą własne mini przedsiębiorstwo MANU.LP, które będą promować z pomocą uczniów LO (mini projekt Enter-prising ) za granicą w szkole partnerskiej z Włoch ( klasy wirtualne, blog, wspólne inicjatywy).

W realizacji poszczególnych zadań bezpośrednio uczestniczyć będzie 10 nauczycieli: 3 anglistów, italianista, germanista, 2 matematyków, nauczyciel zajęć artystycznych/ceramiki/rzeźby, nauczyciel chemii/fizyki/przedsiębiorczości oraz dyrektor szkoły/nauczyciel chemii. W dalsze działania zaangażowanych zostanie również  kolejnych 5-10 osób (tworzenie zasobów internetowych, mini przedsiębiorstwo, cyfrowe inicjatywy szkolne ).  Aby zrealizować nasze cele 4 nauczycieli ( 2 anglistów i 2 matematyków) będzie uczestniczyć w kursach z zakresu wykorzystania ICT w nowoczesnym nauczaniu. W efekcie podzielą się oni swoim doświadczeniem zapraszając innych nauczycieli w szkole na lekcje otwarte i hospitacje, będą (wszyscy uczestnicy mobilności) współredagować blog, tworzyć internetowe zasoby materiałów do samodzielnej nauki oraz metody flipped classroom (uczniowie wcześniej sami przygotowują się  do lekcji w oparciu o dostępne  materiały), wspólnie z innymi zorganizują między przedmiotowy konkurs oparty o wykorzystanie technologii cyfrowych,  Digital Day (BYOD) etc. Nauczyciele będą również tworzyć wraz z uczniami wirtualne klasy (szkoła partnerska z Cefalu). W kursie przedsiębiorczości będzie uczestniczyło 2 nauczycieli (j. angielskiego, zajęć artystycznych/ceramiki/rzeźby), którzy poprowadzą z uczniami mini przedsiębiorstwo MANU.LP, będą również współpracować w ramach klasy wirtualnej ze szkołą w Cefalu oraz innymi uczniami i nauczycielami w szkole (mini projekt Enter-prising - reklama mini przedsiębiorstwa). 4 nauczycieli ( germanista, italianista, matematyk, dyrektor/nauczyciel chemii) weźmie udział w intensywnym kursie j. angielskiego (aby uzyskać poziom B1 niezbędny do swobodnej komunikacji). W efekcie planujemy  zorganizować w szkole między przedmiotowe konkursy z wykorzystaniem ICT (j.angielski/włoski/niemiecki, matematyka/chemia/ j. angielski),  przygotować projekt eTwinning (przedmioty ścisłe, ICT, j. angielski).

Oprócz szkoleń będziemy podnosić nasze kompetencje poprzez obserwację lekcji i pracy szkoły partnerskiej w Cefalu, gdzie prowadzi się zajęcia ciekawymi metodami ( projekt). W obserwacji uczestniczyć będzie 4  nauczycieli. Obserwację chcielibyśmy połączyć w miarę możliwości z uczestnictwem w szkoleniach (szkoła znajduje się ok. 60 km. od Palermo, miejsca 2 szkoleń). W trakcie pobytu w szkole partnerskiej zaprezentujemy również naszą szkolę oraz wyjaśnimy zasady funkcjonowania wirtualnych klas.

Spodziewamy się wymiernych rezultatów naszych działań w postaci podniesienia jakości kształcenia z j. angielskiego, matematyki oraz pozostałych przedmiotów;  oczekujemy, że uczniowie osiągną, lub znacząco zbliżą się do wyniku średniej wojewódzkiej z tych przedmiotów. Nasze nowe kompetencje pozwolą nam wykorzystywać nowoczesne metody nauczania oparte na ICT, motywować uczniów do samodzielnej nauki w oparciu o stworzone zasoby internetowe, będziemy mogli wzbogacić plan pracy szkoły o nowe inicjatywy (Digital Day, BYOD, quizy językowe, grę szkolną/ miejską  etc.), nauczymy się dzielić doświadczeniem, współpracować i przejmować dobre praktyki szkoły zagranicznej. Spodziewamy się również efektów długofalowych - upowszechnienia wiedzy o nowym liceum plastycznym poprzez działania uczniów i nauczycieli (mini przedsiębiorstwo MANU LP, blog ), stałą współpracę ze szkołą partnerską w Cefalu.